KLASA 4A


 ZADANIA DLA KLASY 4a    

Poniedziałek - godzina wychowawcza

https://www.youtube.com/watch?v=64bgThOgj6k


https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y

Piatek 19.06

Temat  Jak napisac własną baśń ?
podrecznik str 333

Na podstawie ilustracji oraz zadań z podręcznika napiszecie własną baśń. Niestety nie możecie pracować w grupach i musicie zadania wykonać samemu.
Następne zajęcia online będą dopiero w poniedziałek 22 czerwca  o godzinie 8.00 i wtedy będziemy czytać nasze prace.









Poniedziałek 15.06

Temat W świecie baśni.

Wysłuchaj baśni o Kopciuszku

https://multipodreczniki.apps.gwo.pl/player/#/publication/1584217/304/action/329/0/1781









Zdania prawdziwe przepisz do zeszytu. ŚRODA 10.06

Temat Jak możne wyglądać sen?

PODRĘCZNIK STR  312
Przeczytaj uważnie tekst i odpowiedz na pytania.





WTOREK 09.06

https://us04web.zoom.us/j/74409515874?pwd=WmcyV1lVYTJENml2ZlVQREdCdEMxZz09

Mirosława Niewiadomska is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: 4a
Time: Jun 9, 2020 08:30 AM Warsaw

Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/74409515874?pwd=WmcyV1lVYTJENml2ZlVQREdCdEMxZz09

Meeting ID: 744 0951 5874

Password: 0NKa1k


Temat Zdania oznajmujące, pytające i rozkazujące.
podręcznik strona 311
OCENY Z ZACHOWANIA

Przesyłam link do ankiety samooceny z zachowania :

https://forms.gle/DU4EHTcDJih9c9wG8

Poniedziałek 08.09
Temat : Jak powstało jezioro żabie?

podręcznik str 282

Patrząc w tekst wysłuchaj nagrania

https://multipodreczniki.apps.gwo.pl/player/#/publication/1584217/304/action/284/0/1547


Uzupełnij w zeszycie tabelkę.




PIĄTEK 05.06

Temat :O zabytkach.

Przeczytaj tekst o Dworze Artusa i Neptunie. str 299

Napisz 3-4 zdania czego się  dowiedziałeś ?




CZWARTEK 04.06
link 
https://us04web.zoom.us/j/71680263203?pwd=UWhCS0Z3b3RLZjRJRk1vWm1HeTRadz09



716 8026 3203


0SdSGw Hide

TEMAT Legenda o Panu Twardowskim

podręcznik strona 293

Przeczytaj tekst lub wysłuchaj.


https://multipodreczniki.apps.gwo.pl/player/#/publication/1584217/304/action/295/0/


Odpowiedz ustnie na pytania


Kim był Twardowski ?
Kogo spotkał w karczmie ?
W jaki sposób diabeł pojawił się w karczmie ?

Co zamierzał zrobić Twardowski ?
Jak zakończyło się spotkanie Twardowskiego z diabłem?


Środa 03.06

Temat O toruńskich piernikach.
Przeczytaj komiks z podręcznika str 290.

zadanie : uzupełnij na podstawie komiksu

tytuł:
temat :
elementy rzeczywiste :
elementy fantastyczne :




WTOREK 02.06

Temat : Legenda o mikołajku nadmorskim.





W dniu Waszego  święta ,życzę  Wam samych słonecznych dni , ciekawych zabaw no i samych 5 i 6 na świadectwie!!!

A oto dzisiejsza lekcja 


https://vod.tvp.pl/video/magiczne-drzewo,odc-1-drewniany-pies,39369169


Poniedziałek 01.06 


Piątek 29.05

Temat Poznajemy legendę o  Piaście.


https://www.youtube.com/watch?v=KvBU-_hcs0g

Przeczytaj teks legendy o Piaście str 278

W zeszycie zapisz plan wydarzeń - zadanie 1 str281

DLA WYTRWAŁYCH

https://www.youtube.com/watch?v=jWIENNOPbxs

DLA CHĘTNYCH
W ćwiczeniach na stronie 84,85,86 jest legenda o Klasztorze Oliwskim ,czyli niedaleko Redy (Gdańsk). Może niektórzy z was tam byli a innych zachęcimy do odwiedzenia tego miejsca.

Przeczytaj legendę i jak masz ochotę,zrób ćwiczenia.


Środa 27.05 Czwartek 28.05

link 

https://us04web.zoom.us/j/76565701626?pwd=dUNYNllnWUtvbEYxM3hRdVp2Mi9ydz09

Temat :Fantastyczny spacer po Krakowie.- o tej czytance  będziemy rozmawiać w czwartek.

Przeczytaj tekst z podręcznika str 271

DLA CHĘTNYCH

Wirtualny spacer po KRAKOWIE

Fantastyczny spacer po Krakowie.

Wtorem 26.05


https://us04web.zoom.us/j/71084576693?pwd=S3dDTWpJSklYU3h6TVJ5engxNXJNUT09
Temat Wiersze na Dzień Matki.

Choć serduszko moje małe,
Tobie dziś oddaje całe.
byś na zawsze pamiętała
I podziękę moją znała.
Za to wszystko coś zrobiła,
Za to żeś mnie urodziła,
I że byłaś mą ostoją,
Za to żeś jest matką moją.
Ślę życzenia a nie kwiatki
Oraz miłość na Dzień Matki.„Kto mnie kocha?”
Kto mnie może kochać więcej?
Zmarznę- grzejesz moje ręce,
Zszywasz spodnie, budzisz rano,
Miód smarujesz mi na chlebie.
Ty mnie kochasz a ja mamo
Bardzo, bardzo kocham ciebie.

„Powiedz mamo”
Powiedz nam mamo, powiedz dlaczego tak się trudzisz?
Spać idziesz, gdy my już śpimy, wczesny ranek Cię budzi?
A może lepiej Cię nie pytać?
Tak będzie mądrzej i prościej, bez słów się uczyć
Od Ciebie prostej, zwyczajnej miłości.

„Dla Ciebie”
Dla Ciebie słońca złote koło, żebyś była zawsze wesoła.
Dla Ciebie kwiat – fiołek pierwszy i bajki- srebrne słowa wierszy.
I kokarda w najpiękniejszym kolorze, błękitna jak nad ranem   morze.
I butki- te od Kopciuszka z balu- żeby Cię wszyscy podziwiali.
Dla Ciebie pośród wielu życzeń najsłodsze na świecie słodycze.

„Dla mamy”
Moja kochana mamusiu to dla Ciebie ten wierszyk,
Dla Ciebie słońce i chmury, dla Ciebie tęcza i wietrzyk.
Wiosną i latem- kwiaty, jesienią- liście jesienne.
Bądź szczęśliwa mamusiu dziś, jutro, codziennie.

„Laurka”
Wymaluję na laurce czerwone serduszko,
Ptaka, co ma złote piórko i kwiaty w dzbanuszku.
Żyj mamusiu moja miła sto lat albo dłużej!
Bądź wesoła i szczęśliwa, zdrowie niech Ci służy!

„Małym serduszkiem”
Małym serduszkiem życzę Ci mamo
Zdrowia, uśmiechu najwięcej.
A za twą dobroć i miłość
Przyjmij ten kwiatek w podzięce.

„Do matki”
Mamo chciałabym Ci przynieść latający dywan.
I kaczkę, która znosi szczerozłote jajka,
Żebyś żyła beztrosko- wesoła, szczęśliwa.
Lecz takie dziwy można znaleźć tylko w bajkach.

I dlatego zmęczenie widząc na twej twarzy
Myślą w przyszłość wybiegami zaczynam
Marzyć, że  zastąpię Cię w pracy, gdy tylko dorosnę.

Lecz dzisiaj za twe troski, trudy, poświęcenia,
Za twą miłość matczyną nigdy niezachwianą,
Mogę tylko szyję twą otoczyć ramieniem
I szepnąć Ci do ucha : Dziękuję Ci Mamo

„Bukiet”
Mama wraca z pracy zmęczona
I zaraz bierze nas w ramiona.
I opowiada króciutko jak jeździła „szóstką”
Po targowej, bo mama jest kierowcą tramwaju.
Tramwaje jej się słuchają i my też.
Witek biegnie po ziemniaki, a ja po chleb.
A na ulicy tyle płatków śniegu….!
Żeby tak jeszcze móc z tych płatków śniegowych
Bukiet przynieść zmęczonej mamie- do ziemniaków,
Do chleba, na stół….

„Mamo, przytul mnie”
Mamo, przytul mnie. Nie jestem kaktus ani prymulka.
Nie podrapię Cię.
Rano, gdy z twarzą zaspaną spoglądam na świat,
Przytul mnie.
Przytul mnie po obiedzie to mój deser będzie!
I wieczorem, gdy spać się kładę, abym śnił
W kolorach mydlanych bajek.

„Gdzie płakać?”
Płakać najlepiej w kątku.

Wiersze napisane przez dzieci.





Jak wygląda moja mama?  Opisz


Rozwiązanie zadania - kolejność wydarzeń.

!!!Rozwiązanie:

 1. Ubogie życie Charliego i jego rodziny. 
3. Znalezienie Złotego Talonu przez Charliego. 
13. Podróż szklaną windą do domu Charliego. 
8. Wędrówka korytarzem pełnym dziwów.
 9. Zwiedzanie Hali Orzechowej i atak wiewiórek na Verucę Salt.
 7. Wizyta w Hali Wynalazków i zamiana Violet Beauregarde w wielką borówkę.
 11. Przygoda w Hali Czekolady Telewizyjnej – wyemitowanie Mike’a Teavee. 
10. Podróż wielką szklaną windą. 
6. Rejs statkiem po rzece czekoladowej. 
5. Zwiedzanie Hali Czekoladowej i wessanie Augustusa Gloopa przez szklaną rurę.
2. Ogłoszenie konkursu Pana Willy’ego Wonki i jego pierwszych zwycięzców.
 12. Zwycięstwo Charliego i powrót pozostałych dzieci do domów. 
4. Wejście grupy zwycięzców do fabryki czekolady. 
14. Zabranie całej rodziny do fabryki czekolady Charliego Bucketa.






Wtorek 19.05 - lekcja online

Kartę pracy - folder reklamowy chętni uczniowie moga przyslac do oceny na maila do piatku 22.05.
To jest link do prezentacji z cyklem lekcji o lekcturze Charlie fabryka czekolady.

https://drive.google.com/open?id=1264XaozBL7gz4l8acqnav9OsYLLwJCfa

poniedziałek 18. 05

Temat :  Czy uważnie przeczytaliśmy lekturę.

link do sprawdzianu  -aktywny do godz. 18.00 w poniedziałek 18.05

quizizz.com/join?gc=8373252

8373252

Napisz w zeszycie :
tytuł:
autor :
tłumaczenie :
wydawnictwo: ..... ( jeżeli macie książki )


czwartek 14.05 i piątek 15.05


Temat Pisownia wyrazów wielka i małą literą.

podręcznik str 265















Wykonaj ćwiczenia  POPRAWIŁAM STRONY- pomyliłam się przepraszam.
str78, 79 i 80 -----w ćwiczeniach !!




Środa 13.05

Temat :"Mazurek Dąbrowskiego" - hymn Polski. Polskie symbole państwowe.

Lekcja z epodręcznika

1. Napisz w zeszycie co oznaczają kolory na polskiej fladze ( musisz kliknąć w cyfry 1 i 2 na fladze)
2. Przeczytaj informacje o godle .

3. Wysłuchaj  Bogurodzicy
4.  Odśpiewaj hymn wraz z zamieszczonym wykonaniem utworu.

https://epodreczniki.pl/a/polskie-symbole-narodowe/DYsZTMZx8








Wtorek   12.05

link 


https://us04web.zoom.us/j/71978296377?pwd=S0cxQTlLMDNhZzdwUHBiRWUrMkpmdz09

0vphwS


Temat :O ojczyźnie słowami dawnego poety.












poniedziałek 11.05
Temat :
          Kto i kogo ukazuje na podwórku? (Danuta Wawiłow "Kałużyści"  lekcja online


https://us04web.zoom.us/j/76394756391?pwd=MW9ZSVBVR0tTa0pKSkMzVlBvWHpRUT09


hasło       0ZFH9p

podrecznik str 258

https://multipodreczniki.apps.gwo.pl/player/#/publication/1584217/304/action/260/0/1455



















Temat : Opis krajobrazu.

podręcznik str 257

Przeczytaj wyrazy z żółtych ramek z ćw. 1 i 3

Wykorzystaj niektóre z tych wyrazów i opisz co widzisz za oknem?


środa 06.05  czwartek 07.05

Temat ; Przysłówek.




https://epodreczniki.pl/a/slowka-o-przyslowkach/Da6xNtZwS


czwartek str 73 w ćwiczeniach

ćwiczenia 1,2,3,4



Wtorek 05.05

link   
https://us04web.zoom.us/j/73986718452?pwd=WFRsTDQ2TGJRdnZuQmMyNG1sYysxdz09


 2Fek7B

Temat : Dosłownie i w przenośni- Kwitną gawrony.

https://multipodreczniki.apps.gwo.pl/player/#/publication/1584217/304/action/255/0/1427












Poniedziałek 04.05.2020

link   https://us04web.zoom.us/j/71661416428?pwd=eTd4YkhUcTgxQW5sa0FxeTYvT2w4UT09
 hasło 5jDiSi

Temat : 
Wystarczy odrobina wyobraźni, by...…….

podręcznik str 249

1. Przeczytaj tekst Na podwórku
2. Kto jest głównym bohaterem tego opowiadania ?
Co robi bohater ?
3. Przyjrzyj się ilustracjom i ułóż je we właściwej kolejności.
- jakie sytuacje zostały pokazane na ilustracjach?





Link do lekcji  czwartek

https://us04web.zoom.us/j/79377551663?pwd=UENvQlQ1TFFtVENqTFdEY2xtdS9xdz09

Temat Rymowanki , wyliczanki

podręcznik str 247

Przeczytaj rymowanki : Miastu i Wyliczanka

Czy znasz jakieś wyliczanki, które mówicie podczas zabawy np. w chowanego?

Przypomnij sobie co to jest:
 STROFA ( zwrotka)
WERS ( linijka tekstu)

Przyjrzyjcie wyrazom, które znajdują się na końcu każdego wersu .Część sylab powtarza się.
Mówimy, że się rymuje.
Podkreśl rymy i przepisz je do zeszytu :
-biedronka
- skowronka

-bzy
-ty

-niebie
-grzebie

ćw str 247

zad 1. Przeczytaj tekst i podkreśl wyrazy które się rymują :

-szafa
-żyrafa

-komody
- krokodyl


zad. 3

Wiersz ma 5 zwrotek, każda ma 4 wersy. W każdym wersie jest 5 sylab. Uzupełnij tabelkę.



wtorek 28.04.2020

https://us04web.zoom.us/j/77845093493?pwd=SXh6SzZYcGpQdTFualVyU1lmL1lQQT09

hasło 6fTXG6

Temat Czas teraźniejszy, przyszły i przeszły czasownika.
podrecznk str. 239 i cwiczenia str 67

Odmień przez osoby w trzech czasach czasownik  GRAĆ

Czas teraźniejszy        
1 os (ja)                                   1os (my)
2 os (ty)                                     2 os (wy)
3 os ( on, ona, ono)                    3.os (oni)

Czas przeszły      
1 os (ja)                                   1os (my)
2 os (ty)                                     2 os (wy)
3 os ( on, ona, ono)                    3.os (oni)



Czas przyszły       
1 os (ja)                                   1os (my)
2 os (ty)                                     2 os (wy)
3 os ( on, ona, ono)                    3.os (oni)

ZADANIE DO WYKONANIA

odmień według wzoru wyżej         GRAĆ , SKAKAĆ











Lekcja Poniedziałek 27.04 2020 
Temat : Sprawdzian wiadomości z lektury Mikołajek.


Pamietaj możesz wejść tylko raz! Będę brała pod uwagę pierwszy wynik! Na odpowiedź na każde pytanie  masz ograniczony czas.   Na końcu będziesz miał szansę poprawić błędy. Zastosuj sie do instrukcji poniżej. 
Sprawdzian jest aktywny do godziny 17.00


quizizz.com/join?gc=143764

lub ze strony i wpisz kod  
143764






POWODZENIA

Lekcja  czwartek 9.00

https://us04web.zoom.us/j/79914183425?pwd=SytveVVsQ09mcXUrTGZiZWpaOExxUT09

hasła  8EpKf6


PRÓBA TECHNICZNA SPRAWDZIANU

quizizz.com/join?gc=759705

1.      Wejdź na stronę: joinmyquiz.com i  wprowadź ten kod  759705. 
2.      Gdy pojawi się okno z prośbą o podanie imienia, wpisz swój identyfikator (skrót nazwy szkoły, klasa i nr z dziennika), np. SP3A01 NP Osoba z nr 11 kod SP3A11
3.      Gdy pojawi okno z prośbą o zalogowanie możesz je zignorować, zamykając je, klikając w czerwony x w prawym górnym rogu.
4.      Dołącz do gry.
5.      Masz tylko jedną próbę, więc uważnie czytaj polecenia. Pamiętaj, że tylko jedna odpowiedź jest poprawna.

link na srodę

https://us04web.zoom.us/j/79176794041?pwd=MGZuaXBtYUdudkNSUXRoSmwrOWlLZz09



Poniedziałek 20.04.2020 do piatek 24.04.2020


link do lekcji zoom

https://us04web.zoom.us/j/75015990117?pwd=UlgvVDVmQlZqQjNjL1ZtUzc2d0NTZz09

hasło
6mZWYT


W tym tygodniu będziemy pracować  z lekturą Mikołajek. Wszystkie lekcje znajdują sie w prezentacji.

Link do prezentacji z tematami lekcji.
https://drive.google.com/file/d/1pbXdONrjuikCkDzYd7Zp_rGDTvKGl_Iw/view?usp=sharing




Piątek 17.04.2020
Temat Piszemy opowiadanie.
1. Przeczytaj jeszcze raz opowiadanie Baza na str. 241
Napisz opowiadanie o Marcinie i jego przyjaciołach. Możesz skorzystać z pomocy z zad 3 str 244 lub napisać samodzielnie własne.
Ci chętni  , którzy napiszą własne mogą wysłać na ocenę.

Czwartek 16.04.2020

link do lekcji 

https://us04web.zoom.us/j/73187458308?pwd=MkJYN1B4d1laL0xhUXk4U0kyTDY2Zz09

hasło   


Temat; Opowiadamy o tym jak Marcin z kolegami zakładał bazę?

podręcznik strona 241
1. Przeczytaj tekst opowiadania Baza . Jest to fragment opowiadania Marii Kowalewskiej Po nitce do kłębka.
2 Spróbuj odpowiedzieć na pytania :

W jaki sposób chłopcy pozyskali miejsce na bazę ?
pytania z zad. 1 str 243
3. Praca indywidualna ( trudno byłoby pracować w grupie) W zeszycie zadanie 2 str 243.
środa 15.04.2020

Temat : Co robi ? Co się z nim dzieje ?- czasownik.

podręcznik strona 237

1. Przepisz do zeszytu niebieską tabelkę

2.https://epodreczniki.pl/a/rycza-w-klasie-dokazuja-czyli-czasownik-w-akcji/D1747PV3m

zrób zadania : 4 i 5 TYLKO!!!
3. W ćwiczeniach strona 237 ćw: 1,2,3

Na lekcji spotkamy się w czwartek


Wtorek 07.04.2020


godz.  16.00
https://us04web.zoom.us/j/890303157?pwd=Y2hWMUJzQzJEK28rWVJRbHpIUEtEQT09

godz. 17.
https://us04web.zoom.us/j/107304235?pwd=cVRhQld0UzJJcVlvV05zazk2Yys1UT09

Temat Sprawdzenie umiejętności odmiany przez przypadki rzeczownika z przymiotnikiem.

9.00 Pierwsza grupa nr od 1 do 10


10.00 Druga grupa nr od 11 do 21

https://us04web.zoom.us/j/886816831?pwd=bXBDbllsd1ZSNFphN2JTMmNQZC9IQT09

Trzeba będzie podać nazwy przypadków i pytania  oraz odmienić w liczbie pojedynczej i mnogiej np. ciekawa książka.

Poniedziałek 06.04.2020

Temat : 1.Co wydarzyło się w Mirmiłowie?


1.Przeczytaj komiks na stronie 233

Odpowiedz na pytanie z tematu w zeszycie.




Piątek 03.04.2020

Temat : Niezwykly bohater.

Lekcja online - godz. 9.00
link :https://us04web.zoom.us/j/944431260?pwd=SkhNV3I3U3dJSktCdkhJNU03Q3FxUT09

lub hasło 724551


Na lekcję możesz zaprosić swojego psa lub kota.
1. Przeczytaj tekst - podręcznik strona 227
2. Jakie są obowiązki właścicieli zwierząt?
3.Jaka sytuacja została ukazana w tekście?
4. W zeszycie piszemy odpowiedź - zad 2 str 229
5. zadanie 3a i b w zeszycie.


czwartek 02.04.2020
Temat Utrwalenie wiadomości o odmianie przez przypadki.


https://epodreczniki.pl/a/nie-przypadkiem-jestem-przypadkiem/DJRrfGJ3Q

Dzisiaj będziecie pracować z e-podręcznikiem. Wykonajcie zadania interaktywnie od zad 1 do 9
zad 10, 11,12 - NIE ROBIMY

zadanie dla chętnych Odmień w zeszycie przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej : czerwony parasol  lub  zielone drzewo ( do wyboru)
POWODZENIA

Od poniedziałku planuję lekcje online Oczywiście dla tych ,którzy z rożnych przyczyn, nie będą mogli być  z nami wszystkie informacje będą tutaj na blogu. Będziemy korzystać z programu zoom.us

plan spotkań :
poniedziałek 9.20
wtorek 9.00
środa 9.00
piątek 9.00

Aby się połączyć z komputera wystarczy  kliknąć w link a z telefonu trzeba pobrać program ze sklepu play.

Uwaga nowy link. Będziecie czekać w tzw poczekalni aż Was zaproszę. To pozwoli nam oszczędzać czas. Będziemy mieli 40 minut na zajęć

LINK NA ŚRODĘ 1.04

https://us04web.zoom.us/j/413175391

Środa 01.04.2020

Temat Pobudzić wyobraźnię - epitet. Na podstawie Pan Tadeusz- O wschodzie słońca.

Lekcja online o godz. 9.00

1. Przeczytaj tekst  a następnie zamknij oczy i wyobraź sobie to .
2. Zrób w zeszycie zad.2.

3. EPITET to określenie rzeczownika.Najczęściej jest to przymiotnik.
Określa cechy rzeczownika. Oddziałuje na naszą wyobraźnię.

jasne  słońce, 
niebieskie  niebo,
migające gwiazdki
zad 3a i b

Zachęcam do udziału w lekcji , nawet wtedy gdy nie możecie mówić. Ważne żebyście mnie słyszeli.



poniedziałek  30.03.2020 i wtorek 31.03.2020



Temat Ramowy plan wydarzeń - Zielony Pies  ( 2 lekcje)

1. Przeczytaj tekst z podręcznika strona 222


.https://docs.google.com/presentation/d/1O0G00GlK8p4kgDc1GMmuWo8VyuvUP_uSQ58CpYGkrvU/edit?usp=sharing




poiątek 27.03.2020

Temat : Jak napisać przepis na potrawę?
Dzisiaj będziecie pracować z podręcznikiem str 204  i ćwiczeniami str 53
1. Z jakich części składa się przepis na potrawę?
Składa się z dwóch części : SKŁADNIKI   I   SPOSÓB WYKONANIA

W części składniki , wypisujemy jakie składniki będą potrzebne i ich ilość.np

1 szklanka mąki,
3 jajka
1 kostka masła

W części SPOSÓB WYKONANIA piszemy jakie czynności wykonać po kolei.UWAGA używamy czasowników w trybie rozkazującym np: wlej, wsyp, wymieszaj, dodaj

Przeczytaj przepisy z podręcznika s. 204
Zrób ćwiczenia ze str 53 1 a i b oraz 2 str 54

czwartek 26.03.2020

Temat : Wiadomość od Diabła Morskiego.
Dzisiaj będziecie pracować z e podręcznikiem . Zadania wykonaj interaktywnie. Zadanie 4 i 9 napisz w zeszycie.

Zadanie na ocenę, które nalezy przysłac na maila.  Można napisać w treści wiadomości, w załączniku do wiadomości lu napisać w zeszycie i zrobić czytelne zdjęcie. Poproście o pomoc starsze rodzeństwo lub rodziców.
czas na oddanie pracy : poniedziałek godz. 15.oo
Gdybyście mieli problem , zapytajcie mnie na grupie lub przez dziennik.


https://epodreczniki.pl/a/wiadomosc-od-diabla-morskiego/D1Eg6PfCW

środa 25.03.2020

Temat : Pisownia wytazów z h i ch.

Dzisiaj będziemy pracować z e podręcznikiem. Poznacie zasady pisowni wyrazów z h i ch.

Zróbcie zadania interaktywne. W zeszycie zapiszcie temat i kiedy piszemy h i ch (przepisz z zad. 9)

https://epodreczniki.pl/a/hrabia-i-chinska-herbata-czyli-o-ch-i-h/DT1kzOIFR


wtorek 24.03.220

Temat : Magiczne drzewo - czerwone krzesło.

Dzisiaj proszę obejrzyjcie film a w zeszycie wypiszcie jego bohaterów.
Mam nadzieję, że przeczytaliście książkę, lub własnie ją czytacie i film się Wam spodoba.

https://vod.tvp.pl/video/magiczne-drzewo,odc-8-czerwone-krzeslo,39338291

Gdyby film Wam się spodobał, możecie obejrzeć inne odcinki.

Poniedziałek 23.03.2020

Temat : Zostań mistrzem interpunkcji.

1. Co to jest interpunkcja ?

Interpunkcja to wszystkie kropki, przecinki , znak zapytania, myślnik,wykrzyknik, wielokropek, cudzysłów i jeszcze wiele innych.
Zaznaczają one koniec wypowiedzi lub rozdzielają wyrazy w zdaniu.

. -stawiamy na końcu zdania;
...- to niedokończona wypowiedź;
, - dzieli zdanie na mniejsze części;
"  "- tak zaznaczamy przytoczone cudze słowa;
! - wskazuje na emocje;
? - gdy pytamy;

Dzisiaj będziecie pracować z e podręcznikiem. Proszę zapiszcie temat  i informacje o interpunkcji w zeszycie .

Zadania zrób w interaktywnym podręczniku i  sprawdź ich poprawność. W zeszycie zapisz tylko zadanie nr 6.  Zadania nr 10 nie rób- czyli nie ucz się na pamięć wiersza. POWODZENIA


https://epodreczniki.pl/a/zostan-mistrzem-interpunkcji/D3sh7jolH

    Źródło:  https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje





Piatek 20.03.2020

Temat : W świecie baśni.

Na jednej z poprzednich lekcji przypomnieliśmy sobie co to jest baśń ?

Baśń - zaczyna się określoną formułą, dobrze się kończy,  zawierają elementy fantastyczne, występuje dobry i zły charakter, dobro zawsze zwycięża, nie ma bezpośredniego morału, dydaktyzm.

Obejrzyjcie baśń o Smoku Wawelskim . W wiadomości do mnie napiszcie odpowiedź :
Czy w tej baśni dobro zwyciężyło zło ?

BAŚŃ
Należy kliknąć na link -jest aktywny lub przekopiować do paska!! Powodzenia.

https://vod.tvp.pl/video/w-krainie-basni,smok-wawelski,36622686

POWODZENIA



Cieszę się ,że bardzo wam podobały się interaktywne zadania. Wszyscy bardzo dobrze poradziliście sobie z wysłaniem maila. Nie otrzymałam maila tylko od jednego ucznia !!!



czwartek 19.03.2020

Temat : Pisownia wyrazów z ż i rz

Zasady pisowni rz i ż


Rz piszemy, gdy w wyrazach wymienia się na r.
 Rz piszemy w zakończeniach wyrazów:
  • arz
  • erz
  • mierz
  • mistrz
Rz piszemy po spółgłoskach: b, p, d, t, g, k, ch, j, w

Ż piszemy, gdy wymienia się w innych formach tego samego wyrazu lub w innych wyrazach na: g, dz, h, z, ź, s
Ż piszemy po literach: l, ł, r, n,
 Zasady przepisz do zeszytu.

Dzisiaj będziecie pracować ze słownikiem ortograficznym Możecie skorzystać z wersji tradycyjnej książkowej lub online. Okienka sa interaktywne,nie można jednak sprawdzić poprawności pisowni. Musisz to zrobić sprawdzając w slowniku ortograficzny.

Po uzupełnieniu Przepisz starannie tekst do zeszytu. Powodzenia !







Mróz pestał ju dawno szczypać w uszy. Zaczął topnieć śnieg. Pebiśniegi i ocieplające się powiete zwiastowały wiosnę. Naleało ju kurtki puchowe i kouchy zostawić w szafie i ubrać się na cebulkę.

Na górskich łąkach ółte, purpurowofioletowe i białe krokusy wychylały swoje kielichy. Białe zawilce, fioletowe i brudnoczerwone sasanki oraz niebieskie, białe i owe pylaszczki uekały pechodniów swoją barwą. Kora dew i gałęzie kewów pestały wydawać się poszaałe. Z nadchodzącą wiosną znów jakby odyły. Na ich gałązkach pojawiły się pierwsze zielone pąki. W parkach wśród małej jeszcze trawy rozkwitły białe i owawe stokrotki.

Na północ odleciały ju gile i jemiołuszki. Nigdzie nie wybierają się wróble, gołębie i sroki, gdy pez cały czas są z nami. Wróciły z ciepłych krajów skowronki, bociany, słowiki i jaskółki. Słońce mocniej geje i dzień jest coraz dłuszy, a na dwoe jest widniej ni zimą. eśkie powiete zachęca do zabawy na podwórku, do spacerów i jazdy rowerem.
dyktanda dla klas 1-3
dyktanda dla klas 4-6





środa 18.03.2020

Dzisiaj będziecie pracować trochę inaczej . Poniżej wkleję link z którego skorzystacie. Będzie to lekcja o baśni. Nie musicie wykonać wszystkich ćwiczeń! 

Proszę zrobić ćwiczenie 1. i 2,3 4,5 Następnie z części-  Jak pokonać bestię? zad1. ( ze smokiem) I wszystkie zadania do wiersza Przepraszam, smoku zad. 11,12,13,14,15   

Mam nadzieję ,ze lekcja Wam się spodoba
Uwaga wkleiłam zły link. Poprawiłam !!!


. https://epodreczniki.pl/a/czy-to-jeszcze-basn/DswCVhc8N
i drugi

https://epodreczniki.pl/a/jak-pokonac-bestie/DyQD6mSEu




zadanie do wykonania
Na podanego na pierwszej stronie maila napiszcie do mnie wiadomość Czy Wam się podobało ?Czy poradziliście sobie? Czy mieliście problemy techniczne ?  W temacie wiadomości podaj imię i nazwisko.Wiadomość należy wysłać do godziny 19.00 

UWAGA
Proszę pomóc dzieciom założyć/ pokazać jak skorzystać z maila. W związku z tym, że zawieszenie 
zajęć może potrwać dłużej, testuję możliwość informacji/ pracy zwrotnej od uczniów.

ROZWIĄZANIE ZADANIA
PrzypadekLiczba pojedynczaLiczba mnoga
Mianownik (kto? co?):szkołaszkoły
Dopełniacz (kogo? czego?):szkołyszkół
Celownik (komu? czemu?):szkoleszkołom
Biernik (kogo? co?):szkołęszkoły
Narzędnik (z kim? z czym?):szkołąszkołami
Miejscownik (o kim? o czym?):szkoleszkołach
Wołacz (hej!):szkołoszkoły




poniedziałek -16.03.2020

Temat :Podziwiamy martwą naturę.

podręcznik strona 206

1. Przyjrzyj się obrazowi i napisz jednym zdaniem co przedstawia obraz?

2. Co to znaczy martwa natura / ( odpowiedź znajdziesz w niebieskiej chmurce nad obrazem)

3. Zrób zadanie 3 strona 207. skorzystaj z podpowiedzi w 3 a, 3b, 3 c.

Pracę zapisz w zeszycie. 

wtorek - 17.03.2020

Temat : Odmiana rzeczownika przez przypadki.

podręcznik strona 202

1. Przypomnijcie sobie na jakie pytanie odpowiada rzeczownik i co nazywa ?

2. Rzeczownik w liczbie pojedynczej i mnogiej odmienia się przez przypadki. Jest ich siedem.
Przyjrzyj się niebieskiej ramce z wykrzyknikiem. Przeczytaj nazwy przypadków i pytania  na jakie odpowiadają. 
Niestety musicie nauczyć się tych przypadków i pytań na pamięć.
Spróbujcie odmienić w zeszycie wyraz  w liczbie pojedynczej szkoła i liczbie mnogiej szkoły.
Zróbcie to według wzoru.
Poszukajcie tego tematu w ćwiczeniach - zadania dla chętnych.

Prawidłową odpowiedź opublikuję tu we wtorek po południu.

Brak komentarzy: